Egyedi formaterv adja el a terméket: magyar siker a Clio Awardson

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Jelentős magyar siker született a nemzetközi reklámpiac egyik legnagyobb fesztiválján, a New York-i Clio Awardson: a hazai tulajdonú, hazánkban gyártó és forgalmazó startup, a környezettudatos alapanyagokat használó mosószer fejlesztője a termék csomagolásért ezüst díjat kapott. Magyar márkát, a díj eddigi történetében, még soha nem jutalmaztak a Clio Awards-on.

A világ egyik legnagyobb reklámpiaci fesztiválján, a New York-i Clio Awardson jelentős magyar sikernek örülhettünk. A mindössze fél éve piacra lépett startup, a magyar tulajdonosok, magyar menedzsment által létrehozott, újszerű Soul­drops termékcsaládot kifejlesztő csapat a csomagolás kategóriában ezüst díjat nyert. A piaci bevezetésre a Republic Group kapott megbízást a vállalkozástól.

Az 1959-ben alapított CLIO Awards ma már a világ egyik legnagyobb e legmeghatározóbb reklámversenye. A CLIO-t kitüntetett figyelem övezi: jelentőségét egyszerre adják a világ minden tájáról nevező márkák és ügynökségek, valamint a meghatározó reklámpiaci cégek - Saatchi & Saatchi, McCannWorldgroup, Microsoft, Getty Images, Unilever - csúcsvezetőiből álló szakmai zsűri. A zsűri minden évben többszáz nevezésből, összetett szempontok alapján választja ki az egyes kategóriák díjazottjait. Idén az impozáns díjátadót szeptember 27-én, a New York-i Lincoln Centerben tartották, ahol ezüst Clio-díjjal, a csomagolás kategória ezüstjével tüntették ki a magyar startup termékét a Souldrops-ot. A díjátadón a márkát Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója és Magó Zsolt, a projekt art directora képviselte, akik azért is különösen büszkék a kitüntetésre, mert magyar márkát, a díj eddigi történetében, még soha nem jutalmaztak a CLIO Awards-on.

Barna Tamás így foglalta össze a Souldrops sikerét: „A tulajdonosok szabad kezet adtak nekünk, így a márka kiszakadt a szektor unalmas kommunikációs és vizuális közhelyeiből. Nagyon örülünk, hogy meg tudtuk fogalmazni, hogy az ügyfél mit gondol a világról, sőt, azt is, hogy a termék milyen innovatív üzeneteket közvetít. Mindezt egy olyan kortárs köntösbe öltöztettük, amelyre a szakma és a közönség is vevő.”

A zsűrinek idén is nehéz dolga volt, 15 fő kategória nevezői közül kellett összeállítania a shortlisteket, végül pedig kijelölni a bronz, az ezüst és az arany díjazottakat.
„A CLIO-nál a legfontosabb, hogy egészen elképesztő, professzionális zsűri értékeli a pályamunkákat. Az objektivitáshoz, a szakmaisághoz kétség nem férhet - ezért is tartom óriási elismerésnek, hogy a díjazottak között lehetünk.” – fogalmazott Barna Tamás.
 
A kreatív szcéna egyik legmeghatározóbb eseményének számító Clio Awards fontosságát az is mutatja, hogy a 2017-es díjátadón a reklámszakma legjelentősebb képviselői mellett – mint például Bob Isherwood (a Saatchi&Saatchi korábbi kreatívigazgatója), Bob Greenberg (az R/GA alapítója) vagy Linda Kaplan Thaler (a Publicis Kaplan Thaler ügyvezető igazgatója) –, megjelent Michelle Lee (az Allure magazin vezető szerkesztője), Grace Coddington (a Vogue US korábbi kreatívigazgatója), Nathan Morris (a Boyz II Men Grammy-díjjal kitüntett énekese,) és Sarah Jessica Parker (színésznő, producer) is.

Barna Tamás és Magó Zsolt véleménye szerint, az ezüst Clio elismerés egyszerre a Republic Group és az ügyfél dicsősége. A Souldrops mögött álló magyar startup vállalkozást Gyimóthy Gábor, Bóna Richárd és Lukács Ádám alkotják. A jó kapcsolat titkát Magó Zsolt, a csomagolás design-ért felelős art director így foglalta össze:
„Egy munkán egyértelműen érződik, ha van benne lélek, lehet érezni, hogy aki csinálta, szerette. Az ilyen munkához elsősorban jó ügyfélre és abszolút elhivatottságra van szükség. A Republic és a Souldrops ugyanazt akarta: szülessen egy jó termék, amely gyakorlatilag eladja önmagát.”

A Souldrops 100%-ban magyar startup vállalkozás. A fiatal tulajdonosok és vegyészek hosszú kutatás és fejlesztés eredményeként idén tavasszal kezdték el gyártani az új termékcsaládot, amely hazai gyártóként jelenleg egyedül képviseli a magyarországi mosó- és tisztítószerpiacot. A márka következő komoly stratégiai lépése a nemzetközi piacon való megjelenés, melyet a rangosabbnál rangosabb díjak nagy mértékben elősegítenek. A Souldrops képviselői és a Republic Group azon dolgozik, hogy a jelenlegi siker hosszú távon is célba érjen.

Különleges lehetőségnek nevezte Barna Tamás, a Re­public Group ügyvezető igazgatója, hogy egy magyar startup termékének, a Souldrops vegán, környezetbarát mosószer- és öblítőcsaládnak a marketingstratégiáját, s ennek részeként a csomagolását a kezdetektől, mintegy zöldmezős fejlesztésként megalkothatták. A termék koncepciójának a része volt, hogy megmutassák, kis költséggel, kis infra­struktúrával, kis szervezettel is fel lehet venni a harcot a mosóporpiacot hagyományosan uraló multinacionális óriáscégekkel szemben.

Mivel alapadottság volt, hogy nincs pénz milliárdos reklámkampányokra, nem volt más eszköz a kezükben, mint a termék csomagolása. Ennek kellett eladnia a terméket, ennek kellett olyannak lennie, amit azonnal észrevesznek, ha meglátják az áruházban, ami szinte leugrik a polcról, ami után megindul a vásárló keze.

Ennek érdekében alkották meg azt a koncepciót, hogy – a többi forgalmazótól eltérően – nem a vegyszerekhez, hanem inkább a kozmetikumokhoz hasonló színvilágú, anyagminőségű plasztik­palackokban kínálják a termékcsalád minden tagját. És bizonyára ennek köszönhető, mondta a szakember, hogy a nemzetközi reklámpiaci fesztiválokon a zsűrik tagjai is felfigyeltek a csomagolásra, és hogy a Republic Group számos más rangos nemzetközi elismerés mellett legutóbb a New York-i Clio Awardson kategóriájában ezüst díjat kapott.

A díjátadón a céget Barna Tamás és Magó Zsolt formatervező képviselte, akik azért is különösen büszkék a kitünte­tésre, mert a díj eddigi történetében még soha nem jutalmaztak magyar márkát a Clio Awardson. Az 1959-ben alapított rendezvény ma már a világ egyik legnagyobb és legmeghatározóbb reklámversenye, amelyet kitüntetett figyelem övez: jelentőségét egyszerre adják a világ minden tájáról nevező márkák és ügynökségek, valamint a meghatározó reklámpiaci cégek csúcsvezetőiből álló szakmai zsűri. Utóbbi minden évben több száz nevezésből, összetett szempontok alapján választja ki az egyes kategóriák díjazottjait.

– Az új magyar mosószer vegán, azaz növényi származékokat használ, miközben a cél az, hogy éppolyan hatékonyan eltüntessék a ruhák szennyeződéseit, mint a versenytárs multik terékei – mondta el korábban lapunk kérdésére Gyimóthy Gábor vegyész, a Souldrops vezető kutatója. Ráadásul nem lehetnek drágábbak sem, miközben az alapanyagra – a természetes összetevők és általában a környezettudatos szemlélet érvényesítése miatt – többet kell fordítaniuk. Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy míg a versenytársaik milliárdokat költenek reklámra, méghozzá a hagyományos csatornákon, a magyar mikrovállalkozás új területen nyitott frontot: a termék csomagolását gondolták újra.

Terveik között szerepel, hogy a termékkel megjelenjenek több nemzet­közi lánc polcain, majd valamelyik drogéria­láncnál is. A hazai mellett nemzetközi terjeszkedést is terveznek, előbb a visegrádi négyek piacaira kívánnak betörni annak a nemzetközi kiskereskedelmi láncnak a segítségével, amely a jelenlegi partnerük. Később szóba jöhet Európa nyugati felének meghódítása is. A Souldrops piacra lépését az MFB-csoporthoz tartozó Hiventures kockázatitőke-befektető társaság startup­programja segítette. Kisgergely Kornél vezérigazgató tervei szerint a Souldrops működésének második évében üzemi profitot fog termelni.

Barna Tamás és Mágó Zsolt (Republic Group) New Yorkban, a Clio Award bronz fokozatával

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bóna Richárd ügyvezető és Gyimóthy Gábor vezető kutató

scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();