Csomagolóanyag-trendek

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Nem véletlenül tud Németország szakmai világvásárokat rendezni, hiszen a világ első számú exportáló országa, többek közt a csomagolóanyag-gyártásban és a csomagolóanyag-piacon is. 2019-ig 11%-os növekedést prognosztizálnak a csomagolóanyagok globális értékesítése területén.

Egyértelmű trendek állapíthatók meg csomagolóanyagok piacán. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a brandek, márkák fokozottan törekednek a megkülönböztetésre a legkisebb piaci szegmensekben is. Ez azt jelenti, hogy összességében növelik a termelési mennyiségeket, de a csomagolások tekintetében az egyes kigyártások, sarzsik különböznek egymástól, és akár darabonként is megszemélyesítésre kerülnek.

Fokozódik az intelligens csomagolások iránti igény, ezáltal elterjedésük is egyre nagyobb. Megjelentek az okoscsomagolások, ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy pl. egy QR-kód segítségével a mobiltelefon és az internet használatával tetszőleges mennyiségű és tartalmú információ jeleníthető meg azonnal az adott terméken, akár darabra lebontva is. Ezt az értékesítés során elsősorban a felhasználók alkalmazzák, azonban a szállítmányozás és logisztika területein az idő- és hőmérséklet-indikátorok, valamint a folyamatos nyomon követést biztosító eszközök mindennapossá válnak. Fokozódik az aktív csomagolások iránti igény is. Ekkor az adott termékhez interaktív módon fűzhetnek információt a gyártók, a szállítmányozók, a forgalmazók, a megrendelők és akár a végfelhasználók is.

Egyértelművé vált, hogy a csomagolóanyagoknál a papír- és kartoncsomagolások, valamint a műanyag csomagolások jutnak vezető szerephez. Ezen a területen más konkurens anyaggyártók lobbizása ellenére is a papír- és kartoncsomagolások újratermelődő nyersanyagaik, környezetbarát gyártási technológiáik és akár önmagukat lebontó recycling tulajdonságaik miatt ismét vezető szerephez jutnak A műanyag lobbi ennek letörését bioműanyagból készített csomagolóanyagokkal próbálja elérni, illetve domináns piaci szerepet kivívni.

Németországban  2015  és  2019  között a csomagolóanyagok globális értékesítése 11%-kal nő. 2015-ben 4258 milliárd darab csomagolóanyagot értékesíttek, amiből a műanyagok 53,1%-ot, a kompozit anyagok 15,3%-ot, a papírok és kartonok 14,6%-ot, a fémcsomagolások 9,4%-ot, az üvegek 7,4%-ot tettek ki.

 

scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();