Packaging 60

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Kedves Olvasó!


Szükség van a nagy multinacionális cégek jelenlétére Magyarországon. Nemcsak azért, mert javítják külgazdasági mérlegünket, hanem azért is, mert akarva-akaratlanul tanítanak, versenyhelyzetbe kényszerítenek minket. Belátható, hogy minden multi nem a legkorszerűbb technológiáját telepíti egy idegen országba. Természetesen csak megfelelő nyereségért hajlandó kockáztatni, vagy többletmunkát végezni. Mindezek mellett kialakulhatnak partneri viszonyok a közös érdekek mentén. Tanulni lehet tőlük technológiát, munkaszervezést, menedzsmentet, marketinget. Környezettudatos viselkedésük fejlettebb a miénknél. Társadalmi szerepvállalásra is hajlamosak. Nyereségük és piaci részesedésük érdekében jól működő hazai vállalkozásokat vásárolnak fel.


Mindezek mellett azonban azt is észre kell venni, hogy nagyon kevés embert foglalkoztatnak, semmijük nincs bebetonozva, tehát akármikor elviszik. Ennek szellemében fejlesztenek, beruháznak. Beszállítóikat is rendszerint hozzák magukkal, akik szintén néhány főnek biztosítanak munkalehetőséget. Környezeti, társadalmi és uniós felelősségvállalásuk mértéke és elkötelezettsége hazájuktól távolodva egyre jobban csökken. Az sem baj, ha piaci áron vásárolják fel működő magyar vállalkozásainkat. Ezekkel együtt kell élnünk. A baj az, ha az eladott értékeinkért kapott összegeket nem fektetjük be azonnal más, jobb, jobban jövedelmező üzletágakba. Az a baj, ha nem alakítunk ki kölcsönösen előnyös partneri együttműködést.
Igazi kiutat saját munkánk és vállalkozásaink teremthetnek, melyek kockázatát ugyan mi viseljük, de eredménye is a mi tulajdonunk. A csomagolás, logisztika, szállítmányozás területe világviszonylatban fejlődik és növekszik. Nekünk, Magyarországon is el kell indítani, fokozni a mezőgazdasági és ipari termelést, hiszen saját termékeink csomagolása, elosztása eredményezhet igazi növekedést. Természetesen mások által megtermelt javakat is csomagolhatnánk és eloszthatnánk, de ebben jelentős versenytársakkal kell számolnunk a világban. További nehézség beilleszkedésünk az új gazdasági világrendbe. A termékdíj, az útdíj nemzetközileg működő gyakorlat. Sajnos azonban sem a magánszemélyeknek, sem pedig a vállalkozásoknak nincsenek tartalékaik, alacsony a jövedelmi szintjük. Ebből nehéz kigazdálkodni az útdíjat, ami például Magyarország legnagyobb fuvarozójánál az árbevétel 4,1%-át viszi el pluszköltségként, a kisvállalkozók még rosszabb helyzetbe kerülnek. A csomagolás és a hozzákapcsolódó területek fejlődése a kutatásban, a magyar innovációban, az oktatásban és a KKV-k támogatásában realizálható. Új termékekkel és módszerekkel kell saját és környezetünk piacát építeni. Meg kell mutatni magunkat, részt kell venni nemzetközi és hazai kiállításokon. Reméljük, mostani számunk is ötleteket, információkat ad munkájukhoz.
 
Tolnai László

 

scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();