Packaging 59

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Kedves Olvasó!

Ellentmondások jellemzik a csomagolás és szállítmányozás területeit. Egyik oldalról növekszik az igény a csomagolások mennyisége, minősége és biztonsága iránt. Változatlanul minden terméket egyre igényesebben és több szempont figyelembevételével kell becsomagolni és forgalomba hozni, nagy kiszerelések esetén töretlenül növekszik a luxustermékek iránti fizetőképes kereslet minden elképzelhető vonalon. Mindezekkel szemben áll a gazdasági világválság,illetve annak hatása: a csökkenő vásárlóerő, a beruházások, a szükséges tőke és hitel hiánya. Folytatódik a konszolidáció, és a piaci résztvevők kiútként továbbra is a növekedést részesítik előnyben – a versenytársak tönkretétele után, piacuk megszerzését követően – a termelés és a szolgáltatások hatékonyságának növelésével. Biztosak lehetünk abban, hogy a trendek között felismerhető az is, hogy jót jó áron kell termelni.

Olcsón sincs szükség rossz produktumra és nem adható. Ezzel a piacvezetőknek és a kisvállalatoknak is egyaránt tisztában kell lenni. Nemhogy javítaná, hanem rontja a helyzetet, ha a gyártók és szolgáltatók fennmaradásuk vagy fejlődésük érdekében beszállnak a negatív árversenybe, és nullszaldósan vagy veszteségesen termelnek csupán a likviditás biztosításáért, a talpon maradás reményében. Minden szempontból világszínvonalú a magyar csomagolóipar. A hazai Hungaropack és a nemzetközi WorldStar verseny nevezői és díjazottjai a legkorszerűbb csomagolóanyagokat és csomagolásokat tudják Magyarországon előállítani. Kreativitásunk a fejlesztésben és a designban is versenyképes, mérhető. A kettősség itt is tetten érhető, hiszen egyrészről csak a minőségi termék jelenti a színvonalat és a kiutat. Másrészről viszont mennyiségileg és technológiailag is túlcsomagolásokhoz vezet. Hungarikumokkal gyakran nehezítjük saját helyzetünket, nemzetközi versenyképességünket. Az illetékes szervezetek, többek közt a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos szövetség mindent elkövet, hogy a környezetvédelmi termékdíj a csomagolások területén ne hátráltassa és veszélyeztesse a hazai ipar létét és fejlődését. Ne negatív hungarikum legyen, hanem segítsen és minket szolgáljon a gyártás és a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem területein. A szállítmányozást is a kétarcúság jellemzi. Kicsik és jó nevű nagyok mennek csődbe, tűnnek el nyomtalanul, vagy olvadnak be más vállalkozásokba. Ellensúlyozni kell a drasztikus üzemanyagköltség-növekedést. Új típusú szolgáltatásokkal kell megtartani a vevőket és új piaci növekedést elérni úgy, hogy közben a hagyományos értelemben vett szállítmányozás és szállítás mennyiségileg csökken. Dinamikával rendelkezik a csomagolás, szállítmányozás és logisztika hazánkban is. Találkoznia kell a megrendelőnek, a beszállítónak és a szolgáltatónak, amire jó alkalmat nyújtanak a szakmai vásárok. Találkozzunk a 25. jubileumi Budatranspack Nemzetközi csomagolási és logisztikai szakkiállításon!

 

Tolnai László

scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();