BrauBeviale 2014, Nürnberg

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Az italgazdaság szakkiállítása

50 éves fennállásához méltóan, a BrauBeviale 2014 nemzetközi italgazdasági beruházási szakvásár soha nem látott méreteket öltött. 2014. november 11–13. között Nürnbergben 42 781 m2-es területen 1133 kiállító kínálta termékeit, és 37 220 szakember tekintette meg a nemzetközi kiállítást a Nürnbergi Vásárközpontban.

A látogatók több mint 40%-a külföldről érkezett, elsősorban Csehországból, illetve a környező európai országokból, valamint Oroszországból és Lengyelországból. A magyar érdeklődés gyenge volt. A látogatók 98%-a elégedetten nyilatkozott, a kiállítók 87%-a pedig saját bevallása szerint beruházásokat előkészítőkkel folytathatott konkrét tárgyalásokat. A látogatók kétharmada közvetlen kapcsolatban volt az italgazdasággal, illetve a nyersanyagokkal, a technológiával, az itallogisztikával, valamint a kreatív marketinggel.

Egyértelműen bebizonyosodott, hogy a német italgépgyártás továbbra is világvezető. Ugyanúgy, mint a csomagolástechnikában, a német export részaránya az italtechnológia területén is a legnagyobb. A termelés mintegy 85%-a kerül külföldre. A legnagyobb felvevőpiac továbbra is Kína, őket követi az USA, majd lényegesen kisebb mértékben Oroszország, Franciaország és Nagy-Britannia. Ma a csomagolóanyag-gépgyártás világvolumene 29 milliárd EUR, és szakértők évi 5-7%-os növekedést prognosztizálnak. Ez szinte megegyezik a német VDMA, az élelmiszer- és csomagolóanyag-ipari gépgyártók szakmai szövetségének adataival, ami 2004-re 3%-os, 2015-re pedig 5%-os növekedést prognosztizált. Az italtechnikai gépgyártás ebből 2,3 milliárd euróval részesedik. 2013-ban a teljes élelmiszer- és csomagolóanyag-gépgyártás forgalma 12,4 milliárd euró volt. Ha a teljes italtechnikai forgalmat vizsgálják a németek, abba beletartoznak többek közt a PET csomagolóanyag-gyártás fröccsöntőgépei is, és így a teljes nagyságrend 5 milliárd euró a komponensekkel együtt.

Világviszonylatban 894 milliárd liter italt csomagoltak 2013-ban, ami 26 milliárd literrel több a 2012-es évhez viszonyítva. Érdekes módon ennek a mennyiségnek az egyharmadát Észak-, Közép- és Dél-Amerika fogyasztotta el. Mintegy egynegyede az európai felhasználás. Szakértők szerint az éves italforgalom növekedése meghaladja a3,8%-ot, így 2018-ra 1100 milliárd liter lesz. Különösen növekszik a kereslet Ázsiában, Kínában, Japánban és a Távol-Keleten, ebben a térségben évi 7,5-9%-os a növekedés. Nyugat-Európa legfejlettebb ipari országaiban mérsékeltebb, 0,5% az éves fejlődés, Kelet-Európában viszont 1,5% tervezhető évente 2018-ig. Globálisan nem változik az alkoholmentes és alkoholtartalmú italok aránya, ami 70–30%.

Németországban az egy főre jutó italfogyasztás 2013-ban 768,4 liter volt, ez tartalmazza azonban a kávé, a tea és a tej mennyiségét is. Fél literrel csökkent viszont az éves sörfogyasztás 106,6 liter/főre.

A kiállításon kiemelten látogatott volt a PET@BrauBeviale rendezvénysorozat, amely a „connecting comPETence” nevet is viselte, és a PET-technológia különböző koncepcióit mutatta be. A kiállítással egy időben tartották az European Beer Star 2014 versengést is, ahol több mint 1600 kézműves sör versengett Németországból, illetve Európából. A zsűri 52 kategóriában osztott arany, ezüst és bronz kitüntetéseket.

 

 

scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();