Saját gyártásban a Márka

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Átadták a Márka üdítőitalok gyártó- és palackozóüzemét, valamint logisztikai központját Felsőlajoson. A mintegy 3,2 milliárd forintos zöldmezős beruházás révén Közép-Európa egyik legmodernebb üzeme épült  meg,  aminek  megvalósításához a cég 500 millió forint európai uniós támogatást nyert el.

A fejlesztéssel a cég az általa forgalmazott csendes és szén-dioxiddal dúsított Márka üdítőitalok gyártását  is  saját  kezébe  veszi,  illetve  palackozási kapacitását bővíti, amivel ötven új munkahelyet teremt a Bács-Kiskun megyei településen. A vállalkozás célja, hogy két-három éven belül a jelenlegi 35 millió literes éves gyártott mennyiséget 100 millió literre növelje.
„A 3,2 milliárd forintos zöldmezős beruházás 15 hónap alatt valósult meg, amelynek megvalósításához vállalkozásunk 500 millió forint vissza nem térítendő  európai  uniós  támogatást  nyert el GINOP-pályázaton” – mondta a gyár ünnepélyes átadásán Pécskövi Tibor  tulajdonos-ügyvezető.
A mintegy 10 ezer négyzetméter alapterületű gyárban két természetes ásványvízkút is működik, valamint az üzem a gyártás mellett raktározási lehetőséget is biztosít. A vállalkozás a 3 hektáros ipari területen Közép-Európa egyik legmodernebb gépsorával működő üzemében az általa forgalmazott csendes és szén-dioxiddal dúsított Márka üdítőitalok gyártását kezdi meg, valamint palackozási kapacitását bővíti.
Az idei forgalom 40%-át a csendes termékpaletta (gyümölcslevek, jeges teák) adja majd. A közeljövőben újabb gyártósor üzembe helyezését, valamint a logisztikai tevékenység bővítését is tervezi a vállalkozás.
Márka üdítőitalok elkészítéséhez az üzemben jellemzően – 90% – hazai beszállítókkal dolgoznak, beleértve az alapanyagot, csomagolást stb. A vállalkozás most nemcsak átadott gyára miatt érkezett mérföldkőhöz, hanem amiatt is, mert 2017-től megújult arculattal, vagyis egyedileg, a cég által tervezett palackformával, címkedesignnal és megfiatalított szlogennel van jelen a piacon.
Sárkány Péter, aki – dr. Kállay Miklós mellett – a Márka üdítőital feltalálója, emlékeztetett arra, hogy a Márka üdítőital magyar szabadalom, amely most megfogalmazása szerint reinkarnációját, reneszánszát éli. A feltalálók receptúrája alapján az első szőlő ízű szomjoltó 1973-ban készült el, amelyet a Dél-alföldi Pincegazdaságban palackoztak. A következő években az ország több pincegazdaságában is megkezdődött a különféle ízű Márka üdítők gyártása. Az elmúlt 44 évben sok minden változott – a palackozások helyszínei vagy éppen a termékpaletta –, de egy valami nem, mégpedig, hogy jellemzően hazai alapanyagokból készülnek a termékek. Jelentős mérföldkövet jelentett a Márka üdítőital életében, hogy 2007-ben az üdítők kizárólagos forgalmazását megkezdte a 100%-ban magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás, a Márka Üdítőgyártó Kft. A társaság azóta is töretlenül építi a brandet, a sikert bizonyítja, hogy  2007-ben még csak 6 millió liter Márka üdítő készült, 2016-ra viszont ez a szám már 35 millió literre növekedett.


scroll back to top

Kiegészítő információk

var __chd__ = {'aid':11079,'chaid':'www_objectify_ca'};(function() { var c = document.createElement('script'); c.type = 'text/javascript'; c.async = true;c.src = ( 'https:' == document.location.protocol ? 'https://z': 'http://p') + '.chango.com/static/c.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0];s.parentNode.insertBefore(c, s);})();